Darželio bendruomenės projektas „Rudens pramogos“ (STEAM)

Patiems  mažiausiems „Skruzdėliukų“ grupės vaikams  rudens veiklos suteikė daug galimybių aktyviai veikti, pažinti, atrasti, pajusti, kurti, judėti, bendrauti tiek grupėje bei lauke. Stebėjo rudenėjančią gamtą, atsirandančias naujas spalvas. Žaidė  su lapais, rinko, kūrė iš įvairiausių lapų paveikslėlį  „Rudenėlio spalvos“. Iš miško gėrybių kūrė mandalą grupėje. Susipažino su sodo, daržo, miško gėrybėmis. Juos tyrinėjo ,skaičiavo. štampavo obuolio pusele. Prisirinkę rudens gėrybių,, konservavo rudenį “.

 

“Boružėlių” grupės vaikai žaidė su lapais, kaštonais, kūrė darbelius iš gamtinės medžiagos, stebėjo sraigę, ėjo pasivaikščioti takeliu ir į mišką, o kiek paslapčių atrado..

Smalsučių“ lauko grupės Įvairiausia veikla lauke: matematika, tyrinėjimas, kukurūzų lukštenimas, matavimas, samstymas, lapų rinkimas, šlavimas, vežiojimas… Stebėjo, ką mato aplink save. Kad būtų įdomiau, pasigamino žiūronus ir išėjo stebėti į darželio kiemą. Pojūčių tyrinėjimas: ką užuodžia, ką ragauja, uostė moliūgo, pipirų, druskos, aliejaus, moliūgo sriubos kvapus, bei ragavo žalią moliūgą, jo sėklas, iš moliūgo virtą sriubą bei naminį moliūgų džemą. Ką jaučia lytėdami savo rankytėmis ir kojytėmis.  Rinko obuoliukus, gėlytes, juos uostė ir kūrė bendrą grupės mandalą. Tyrinėjo  moliūgus, vaikai juos skaičiavo, lygino pagal dydį, spalvą, paviršių, formą, matavo jo apimtį, svorį. Moliūgus išskobė, vaikai rinko sėklas, gamino žibintus. Sportavo darželio kieme  naudodami moliūgus. Kartu su “Žiogelių” grupe vykdė rudeninį projektą, todėl gamino ne tik žibintus, bet darė ir sriubos bei moliūgienės  mainytuves. Vaišino vieni kitus. Klausydamiesi  Vivaldžio “4 metų laikai „ Ruduo”, Enya ir pop muzikos  tapė, liejo spalvas ant maistinės plėvelės. Ėjo į parką, paežerę, stebėjo rudenėjančią gamtą, medžius, rinko lapus, kaštonus, giliukus, lakstė ant ir nuo kalniuko, laipiojo ant įrenginių, išbandė treniruoklius. Smagiai taškėsi balutėse.

Žiogeliai“  džiaugėsi spalvotais rudeniniais lapais, juos tyrinėjo, vėrė iš lapų kirmėlytę, karpė, dažė guašo dažais ir spalvotais lapais papuošė laiptinę. Keliavo į miesto parką, stebėjo medžius, pramogavo, rinko gamtinę medžiagą. Aižė pupų ankštis, kukurūzų burbuoles. Tyrinėjo moliūgą, rinko sėklas, ragavo, virė moliūgienę, ją ragavo patys ir vaišino kaimynus „Smalsučius“. Taip pat darželio kieme kūrė mandalą, iš moliūgų  gamino žibintus.

Kodėlčiukai“ žaisdami lauke, rando visokių įdomių dalykų. Pievelėje – dygstančius grybus. Parke džiaugėsi rudeniu, žaidė, tyrinėjo, prisirinko gamtinės medžiagos. Iš jos darželio kiemelyje kūrė mandalą, naudojo meniniams kūrybiniams darbeliams. Naudodami inovatyvią techniką tapė beržyną. Žaisdami su lapais, nutarė įkurti „Pelėdų dirbtuves“, pasigaminti pelėdų ir pasipuošti darželį. Susipažino su bulvės paplitimo istorija pasaulyje. Ją tyrinėjo, ieškojo ką ji slepia savo viduje, atrado raidelę B, tarkius ir iš jų išgaunamą krakmolą. Su bulve žaidė judrius žaidimus.

Zuikučių“ grupė kūrė obuolių laikrodį, spaudavo, taškavo medžių lapus, atrinko kurio medžio lapas, grėbė lapus į dideles krūvas, žaidė žaidimus “Sušluok lapus”, masažo pratimą “Aš esu gražus medis”, ” Suskaičiuok lapelius”, kūrė mandalas, keliavo pasivaikščioti į rudeninę gamtą.

Bitučių“ grupėje ruduo – smagios kūrybos metas. Iš įvairiaspalvių žiedų, lapų dėliojom vardo raideles, rudenines mandalas. Visas gėrybes apžiūrėjo, lietė, uostė ir to įkvėpti, kūrė darbelius.